Сходинки до мовної вправності


УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ДУНАЄВЕЦЬКОЇ  РДА
КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА ДУНАЄВЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
 «РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ»




Сходинки до мовної вправності
 « Використання нетрадиційних методів корекції розвиваючого навчання (елементів ейдетики) для підвищення мовленнєвої активності дошкільників»



       Методичне видання з досвіду роботи вчителя - логопеда
                                                          Дошкільний навчальний заклад №1
               «Ромашка»
 м. Дунаївці
Щельська Л.І.




2014
Затверджено до друку рішенням науково-методичної Ради КУ ДРР «РМК»
(Протокол №    від         2014)



Автор:
Л.І. Щельська, вчитель-логопед КУ ДНЗ№ 1 «Ромашка», м. Дунаївці



Рецензент:
Т.В. Вільчанська, вихователь-методист КУ ДНЗ№ 1 «Ромашка»



Матеріали з досвіду роботи  /Щельська Л.І. /. – Дунаївці,  2014. –  102с.

Методичне видання вчителя - логопеда дошкільного навчального закладу №1 «Ромашка» м. Дунаївці розкриває досвід роботи за темою «Використання нетрадиційних методів корекції розвиваючого навчання (елементів ейдетики) для підвищення мовленнєвої активності дошкільників», спрямований на  розкриття застосування методів і прийомів ейдетики, що  сприяє розвитку мислення, творчої уяви, пам’яті, креативності, збагаченню словника, чуттєвого досвіду, образності мовлення. Показана можливість, доцільність і ефективність застосування прийомів ейдетики. Теоретичний зміст методичного посібника логічно поєднаний із практичними розробками з досвіду роботи.
Описаний матеріал можна рекомендувати вчителям – логопедам, вихователям, батькам.
Доведено: запам‘ятовувати будь-яку інформацію легше, якщо вона пов‘язана з певним наочним зображенням – символом. Особливо ефективний цей прийом у роботі з дітьми , які мають вади мовленнєвого розвитку. Опора на символи допомагає їм легше запам‘ятовувати звуки рідної мови, а потім впізнавати їх у потоці мовлення та правильно відтворювати.
Вчитель-логопед Щельська Л.І. в логопедичній роботі з дітьми застосовує символи. Орієнтуючись на пропоновані символи, діти запам’ятовують не лише сам звук, а й образ, що виникає в їхній уяві, коли вони вимовляють цей звук. Таке запам’ятовування з опорою на образ називається ейдетичним.
Любов Іванівна задіює необмежені резерви мислення дитини, розвиваючи її природну здатність мислити образами, розробила методику використання образних символів звуків (літер) у логопедичній роботі з дітьми дошкільного віку.



                              Зміст

Вступ…………………………………………………………………...........

3
1. Ейдетика – сучасна інноваційна технологія………………………….......
6
1.1.         Ейдетика в системі навчання і виховання……………………………

6
1.2.         Принципи і методи ейдотехніки………………………………………
9
1.3     Ейдетичні прийоми у формуванні правильної вимови………….......

21
2. Використання традиційних і нетрадиційних методик у корекції вад мовлення…………………………………………………………………….....
24
2.1. Використання символів з дітьми із порушенням мови………………..

24
2.2. Зв’язок дрібної моторики рук із розвитком мовлення…………............

31
2.3. Розвиток рухливості артикуляційного апарату – важливий крок на шляху до правильного мовлення………………………………………….....

37
2.4. Використання мнемотехнологій для розвитку та корекції мови дошкільнят…………………………………………………………………….

46
Заключне слово………………………………………………………………..

50
Список використаної літератури…………………………………………….

51
Додатки………………………………………………………………………..
53

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Конспекти логопедичних занять

Консультація для педагогів