Конспекти логопедичних занять

   Казкова  мандрівка до чарівного замку.
(підгрупове заняття, проведене для слухачів семінару-практикуму вчителів-лопедів з проблеми "Використання художньої літератури в логопедичній роботі з дітьми") 
Мета: закріпити вміння говорити повними реченнями, розгадувати небилиці, загадки,формувати навички правильного вживання форм однини та множини  іменників, узгоджувати іменники з прикметниками, підбирати лагідні слова, удосконалювати навички виділення першого та останнього звука в словах, продовжувати вчити дітей ділити слова на склади, формувати інтерес до творів дитячих подільських поетів (Л.Савчук),розвивати логічне мислення, мовлення, пам’ять, увагу, артикуляційну та дрібну моторику,мовне дихання, голос, фонематичний слух, виховувати дружні взаємовідносини, прагнення говорити чітко та виразно.
Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, ключі, презентація до заняття, картки до гри «Поєднай картинки», конверти з картками до гри «Ланцюжок слів», кубики із зображеннями до гри «Сходинки», фізкультхвилинки, мовленнєвий матеріал до гри «Скажи лагідно», загадки про тварин, дитячі книжечки Л.Савчук, пальчикові вправи, палички для масажу, лабіринт, ручки, скринька, шоколадні монети, казковий фартух із сюжетами дитячих казок.

Хід заняття

І. Огранізаційна частина.
1. Оголошення теми заняття.
- Діти, сьогодні на занятті ми з вами вирушимо на пошуки скарбів і здійснимо мандрівку до чарівного замку. Хочете знайти старовинні скарби, які заховала в замку зла чаклунка? Отож, вирушаймо у подорож!
Казковий замок вас чекаєвсіх,
Цікавізавдання там будуть
і сміх.
Чарівніключі вам треба зібрать,
Щоб золото
замкузмогливидістать.
Ключічарівнінамагайтесьзібрати,
А
наші гості вас будутьвітати.
-         Діти, на шляху ми будемо зустрічати героїв із мультфільмів, які для нас приготували різноманітні завдання, і за правильне їх виконання ви будете отримувати ключі, які допоможуть нам відкрити скарбницю, де лежить золото.
ІІ. Основна частина.
1.     Артикуляційна гімнастика «Казка про чарівний язичок».
-         Перед тим, як почати подорож, нам потрібно трохи розімятиоргани артикуляції, адже протягом нашої мандрівки вам потрібно буде багато говорити. Так як замок наш казковий, то і артикуляційну гімнастику ми також виконаємо казкову – «Казка про чарівний язичок». (Використовується презентація)

2.     Голосові вправи.
-         А ще ми з вами потренуємо і голоси перед мандрівкою, і виконаємо голосові вправи.
-         Перша вправа називається «Озвись до мене».
-         Її необхідно виконати для того, щоб не заблукати і не загубитись, йдучи дорогою до замку. Я буду по черзі кликати вас по імені, а вам необхідно буде мені відповідати: «Ауу-у-у-у-у».
-         Наступна вправа називається «Що ми чуємо?».
-         Давайте уявимо, що ми вже мандруємо лісом.
-         Ми почули, як співають птахи: «і-і-і-і-і-і-і»
-         Дзюрчить струмочок: «с-с-с-с-с-с»
-         Пролітає комарик: «з-з-з-з-з-з»
-         Вітер дме: «в-в-в-в-в»
-         Зозуля кує: «ку-ку-ку-ку»
-         Жук дзижчить: «ж-ж-ж-ж-ж».

3.     Гра «Поєднай картинки».
-         Крокуємо ми далі, зустрічаємо на своєму шляху Нюшу і Бараша. З якого мультфільма вони до нас прийшли?  Вони приготували для нас перше завдання. Якщо виконаємо його правильно, то отримаємо ключ. Перед вами на столиках лежать зображення різних предметів та обєктів. З одного боку аркуша ці предмети і обєкти знаходяться по одному, а з іншого – по кілька. Нам потрібно обєднати в пари ці малюнки і назвати, що ви поєднали між собою, наприклад: «одна квітка – багато квітів…»
одне сонечко – багато сонечок ,
один гриб – багато грибів,
одна жаба – багато жаб,
один метелик – багато метеликів,
одна хмаринка – багато хмаринок,
один камінець – багато камінців,
один листок – багато листків.

-         Діти, ви виконали завдання правильно, і отримуєте від Нюши та Бараша перший ключ, який нам допоможе відкрити скарбницю із золотом. Давайте подякуємо цим героям і продовжимо нашу подорож.

4.     Вправа «Ланцюжок слів»
Прямуємо далі, і зустрічаємо наступного героя – МіккіМауса. Він приготував для вас цікаву вправу Міккі хоче, щоб ми виклали перед собою ланцюжок із картинок. У кожного з вас є конверт. У конверті знаходиться по 5 картинок. Ваше завдання буде таким – візьмемо першукартку — іззображеннямяблука. Ланцюжокпочнетьсязі слова ЯБЛУКО. Наступноюланкою ланцюжка буде слово, яке починається з того звука, якимзакінчується слово ЯБЛУКО. Хто з дітейзнайшов предмет з такою назвою у себе на картинці, той приєднує свою картинку до першої картинки і назвесвій предмет так, щобчіткобулочутиостанній звук.
ЯБЛУКО – ОГІРОК – КІТ – ТИГР – РИБА
-         Молодці, діти, і з цим завданням ви впорались, МіккіМаус також має для вас ключ. Ми попрощаємось з цим казковим героєм, і помандруємо далі.
5.      Гра «Сходинки»
-          Перед нами зявилась висока-превисока гора, і щоб обійти її, нам потрібна буде допомого наступної героїні мультфільмів – Даші Мандрівниці. Вона сама багато подорожує і знає, як подолати перешкоди на шляху. В її чарівному рюкзаку є кубики. На кожному кубику є певний малюнок. Нам потрібно буде назвати те, що зображено на кубику, визначити, скільки складів в тому слові, що ми назвали, потім побудувати з кубиків сходинки, які і допоможуть нам обійти гору. На нижні сходинки ми поставимо кубики із словами, в яких 4 склади, вище будемо ставити кубики із словами, в яких 3 склади, і т.д. На останній сходинці будуть кубики із словами, в яких лише 1 склад. Отже, приступаймо до роботи.
4-складові слова – черепаха, холодильник, морозиво, кукурудза,
3-складові слова – телефон, калина, собака,
2-складові слова – сонце, банан,
1-складове слово – кіт.
-         Гору ми легко перейшли. Тримайте ключ і від Даші Мандрівниці, адже ви правильно  і швидко виконали завдання. Крокуємо далі.

6.      Фізкультхвилинка.
Ви погляньте, як завзято
До казкового замку йдуть малята.
Руки вгору піднімають,
Сонечко вони вітають.
Ставлять руки всі у боки,
І стрибають, як сороки.
Діти глибоко вдихають,
На наступне завдання чекають.

7.     Вправа «Що переплутала Маша?»
-         Діти, а погляньте, хто на нас вже он чекає – та це ж Маша і Ведмідь з відомого вам мультфільму. Ви знаєте, що ця дівчинка має дуже гарну уяву і любить придумувати різні неіснуючі історії, і для вас вона приготувала ось таке завдання – нещодавно Маша з Ведмедиком ходили на прогулянку. Вони взяли з собою альбом та фарби. Поки Ведмідь малював, Маша гралась на травичці, а потім, коли Ведмедик пішов рибалити, то Маша вирішила пожартувати і подомальовувала до Ведмедикових робіт дещо своє. Подивіться уважно на малюнки і скажіть, що ж наплутала Маша, коли малювала? Якщо виконаєте це завдання правильно – отримаєте ще один ключ.
-         Молодці, із завданням впорались швидко. Ще один ключ наш. Мандруємо далі.

8.     Гра «Скажи лагідно»
-         Тепер ми йдемо густою травою. Чуєте, хтось кричить та свариться вдалині? Погляньте, це ж Вупсінь та Пупсінь. З якого мультфільму вони до нас завітали? Ви знаєте, що ці гусениці дуже неввічливі, вони люблять всіх ображати і сваритись. І просять нас, щоб ми навчили їх говорити красиві та лагідні слова. Я буду вам називати слово, а вам необхідно назвати це слово лагідно, наприклад:
сонце – сонечко
вінок - …                                         дівчина - …
хмара - …                                        заєць - …
трава - …                                         вікно - …
листок - …                                       лисиця - …

9.     Галявина казкових вушок. Гра «Спіймай звук».
-         Подорож продовжується, до нас поспішає Шрек. Він хоче пограти з вами в гру  - «Спіймай звук». Я буду промовляти різні слова, якщо в слові ви почуєте звук [ш], то будете плескати в долоні, а якщо ні – то будете тупати ніжками. Якщо будете уважні – то отримаєте ключ від скарбниці. Зрозуміли?
шапка   солома    лампа       шишка       шуба        кіт      кішка       шуба       зуби        листя      кошик       зебра    шум      шило      машина
-         Молодці, і цей ключ став нашим. Давайте попрощаємось і зШреком, і тепер трохи відпочинемо.
10.   Вірші з абетки Людмили Савчук (читають діти)
11.  Вправа «Відгадай загадки»
-         Ось ми вже майже і підійшли до казкового замку, але ось з-за кущів зявився ще один мультгерой - лев Алекс із «Мадагаскару». Він віддасть вам ключ лише за однієї умови – якщо ви відгадаєте загадки про його друзів – диких тварин. Ви погоджуєтесь виконати таке завдання?
Мала, та ще й плеската,
На спині в неї хата,
А сили має досить –
Допомогти не просить. (Черепаха)

В ріках Африки пірнав
Злий, зелений пароплав.
Хто б назустріч не поплив,
Всіх ковтне. Хто це? (Крокодил)

Дуже товсті ноги маю,
Ледве їх пересуваю,
Сам високий я на зріст,
Замість рота в мене хвіст. (Слон)

З-поміж інших тварин
Всяк його впізнає.
Із усіх тільки він
Ріг на носі має. (Носоріг)

Люблю в воді купатися,
На сонечку валятися.
Маю я великий рот,
Звуть мене всі…(Бегемот)

На дереві все грається, угору піднімається,
Кривляється, чіпляється, на хвостику гойдається.
І зветься це малятко веселе… (Мавпенятко)

-         Діти, Алекс задоволений, що ви змогли відгадати загадку про його друзів і дарує вам ще один  ключ від скарбниці. Давайте подякуємо Алексу, підемо до чарівного замку і знайдемо скарби.

12.  Масаж рук за допомогою спеціальних деревяних паличок. Вправа «Лабіринт»
-         Малята, ми вже підійшли до замку, зайшли у ворота, скарбниця знаходиться на найвищій вежі, де живе красуня Рапунцель, і дістатись туди нелегко. Щоб потрапити на вежу, необхідно пройти по лабіринту. Рапунцель приготувала наступне завдання - перед вами на столиках лежать зображення лабіринту. Вам потрібно буде провести Рапунцель до вежі по заплутаних доріжках лабіринту, і тоді вона віддасть нам останній ключ – від скарбниці.
-         Давайте розімнемо наші пальчики, перш ніж почати працювати. Рапунцель приготувала для вас масажні палички, якими ми і розімнемо пальчики. (Діти розминають пальці, а потім виконують завдання гри).
-         Молодці, ви отримуєте останній ключ, і тепер ми можемо піти до скарбниці. Але на дверях скарбниці висить величезний замок. Давайте виконаємо пальчикову вправу «Замок», і двері миттєво відчиняться.

13.  Пальчикова вправа «Замок»
На дверях в нас замок висів,
Може б хтось його відкрив?
Смикнули, покрутили,
Стукнули, і відкрили!
-         Діти, замок відчинився, і в скарбниці ми бачимо ось таку чарівну скриньку. Хочете побачити, що в ній? (Відкривають скриньку і бачать, що в ній знаходяться шоколадні монети – скарби. В кінці заняття логопед роздає дітям монети).

ІІІ. Заключна частина.
1.     Підсумкова бесіда.
-         Діти, нам час вже вирушати додому. Чи сподобалась вам мандрівка?
-         Куди ми з вами подорожували?
-         Кого зустрічали на своєму шляху?
-         Які завдання вам сподобалось виконувати найбільше?



Конспекти логопедичних занятть

для дітей старшого дошкільного віку

Тема: Мамині помічники

Мета: Продовжувати вчитися виконувати звуковий аналіз та синтез слів, чітко орієнтуватися в поняттях голосний, приголосний твердий, приголосний м'який звуки, вміти виділяти перший - останній звуки в словах. Уточнити з дітьми назви посуду; уміти називати і розрізнювати кухонний, столовий і чайний посуд; уміти називати частини посуду і зовнішні ознаки; утворювати іменники родового відмінку із змешувано-пестливими суфіксами, прикметники від іменників; узгоджувати числівники з іменниками; активувати словник з даної теми. Розвивати дрібну моторику рук.
Обладнання: Демонстраційний матеріал - посуд, малюнки із зображенням посуду; роздатковий матеріал - позначки звуків, олівці, крапкові малюнки, зображення цифр від 1 до 5, сюжетні малюнки.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
На шафі для посуду мама залишила завдання, а сама пішла на роботу. Вам необхідно їх виконати, адже ви всі мамині помічники?
1 граматичне завдання
Я буду показувати кожному по черзі предмет, треба назвати багато. Наприклад: горщечок - горщечки. Назвав - сідай на місце.
Слова: чашка, блюдце, тарілка. склянка, чайник, сковорода, салатник, миска.
ІІ. Бесіда про посуд.
Як одним словом можна назвати всі ці предмети? (Посуд).
Які предмети посуду ви ще знаєте?
Назвіть столові прибори якими ми користуємось при їжі? (ложка, виделка, ніж).
В якому посуді готують їжу? (каструля, сковорода, деко, горщик)
Як називається цей посуд? (Кухонний)
2 граматичне завдання.
Ось з глибини глечика я чую звуки. Діти, я їх буду промовляти, а ви визначте, якщо він приголосний, то підніміть позначку приголосного звука, якщо голосний - голосного.
Звуки: Н, А, Д, О, У, Б, Т, Ж, Е, М, Ч, Р, И, В, І, Ц. Молодці.
А яким посудом ми користуємось коли п'ємо чай? Перелічіть - чашка, блюдце, цукорниця, заварний чайник, цукерниця.
Як називається цей посуд? (Чайний).
Як називається посуд з якого їмо? (Столовий).
Назвіть столовий посуд - глибока тарілка, мілка тарілка, супниця, салатниця, оселедечниця, сільничка, соусниця.
ІІІ. Виставляються предмети посуду.
Діти виходять до демонстраційного столу, беруть вказані предмети в руки, обстежують їх, потім розповідають, даючи відповіді на питання. Якщо однотипного посуду декілька штук, то їх порівнюють, визначають спільне і відмінне.
- Каструля з кришкою - з яких частин складається каструля - стінка, дно, кришка, ручки.
- Чайник
- Чашка
3 граматичне завдання
Мама залишила неприбрані чашки, та не прості, а зі звуковими позначками. Нагадайте мені що вони означають (голосні, приголосні звуки). Ці чашки необхідно викласти в рядок - схему слова того малюнку, який лежить перед кожним.(Під час викладання дітьми звукових схем вчитель-логопед включає музику П.І.Чайковського "Вальс феї Драже")
Порівняння предметів посуду: сковорідка і склянка.
ІV. Ігрові вправи.
4 граматичне завдання.
"Підбери слова дії до предметів"
Чайник - стоїть, наливають, виливають, доливають, миють, сушать, витирають, чистять.
Цукорниця - кладуть, висипають, беруть, насипають, розсипають.
Каструля - закривають, ставлять, чистять, наливають
Чашка - п'ють, наливають, розливають, випивають.
Логопед виставляє малюнки із зображенням посуду.
5 граматичне завдання.
Назвіть предмети посуду які зроблені із металу?
Значить які вони? Металеві.
Аналогічно: із пластмаси, скла, дерева, чугунка, глини.
V. Фізхвилинка - "Чайничок".
Погляньте, на килимі лежать якісь малюнки, візьміть їх і визначте перший звук. У кого 1 звук Ч той і буде чайничок:
Чайник наш шепоче:
"Чай налити хочу",
А чашки сміються,
В руки не даються.
Спіймані діти приєднуються до чайничка. Гра проводиться доки всі не стануть чайничками.
VІ. Гра з м'ячем.
6 граматичне завдання.
Сіли в коло, випрямили спинки, поклали руки на коліна. Діти я буду кидати комусь м'яч і казати слово, а ви повертаєте його мені перетворюючи це слово на лагідне, ніжне, маленьке.
Утворення іменників із зменшувально-пестливими суфіксами.
Слова: Миска, чашка, тарілка, ложка, горщик, склянка, каструля.
Сіли за парти.
Релаксаційна гра-емпатія " Перетворюємось на…" (чашку, сковорідку, ложку). Поклали руки на парти, опустили на ручки свої голівки. Як ви себе уявляєте? Яка ви чашка? З якого матеріалу?
Дидактична гра "Порахуй"
До виставленого на дошці малюнка приєднується цифра від 1 до 5. Діти узгоджують числівники з іменниками.
Залишилось виконати останнє мамине завдання на звання її помічників. Необхідно з'єднати крапки. Який малюнок у вас вийшов? Це цукерка. Ви слухали музику П.І.Чайковського "Вальс феї драже", а зараз отримуєте драже цукерки в нагороду за свою працю під час заняття.
Молодці, всі впоралися з завданнями. Ви справжні мамині помічники і отримуєте сюрприз.


Конспект інтегрованого логопедичного заняття

з використанням сюжетно-рольової гри „Лікарня”

для дітей старшого дошкільного віку

Тема: „Морська пригода”

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей виконувати логопедичні артикуляційні вправи, будувати гру за попереднім планом сюжету, складеним колективно. Розвивати мовне дихання, активність під час обговорення та реалізації ігрових задумів. Формувати вміння розподіляти ролі, користуючись правилом почергового виконання їх та уважно ставлячись до пропозицій товаришів. Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, дрібну моторику рук, слухову увагу. Виховувати інтерес і повагу до професії лікаря, бажання долучатися до цієї праці у грі. Прививати любов до оточуючого, бажання зберігати природу в чистоті, піклуватися про оточуюче середовище.
Словник: краб, дельфін, акула, кит, медуза, черепаха, білий халат, шприц, термометр, стетоскоп, мікстура, море, узбережжя, пляж, природа.
Атрибути: білий халат, лікарська скринька з шприцем, стетоскопом, термометром, мікстурою. Великий шматок голубої тканини, 6 маленьких шматочків тканини, 6 наголовників (із зображенням кит, дельфін, акула, краб, медуза, черепаха) морська зірка, чайка (малюнки). Олівці, червоні резинки на руку, артикуляційні вправи в малюнках, маленькі гумові м’ячики з шипами або горіхи. Таця – галька, мушлі, папірці-фантики, палички від морозива, кришечки з води, скляні кульки камінці, сміттєвик, зонди для масажу Новикової, сопілка.
Підготовча робота: Бесіда про професію лікаря. Розглядання серії ілюстрацій „Професія – лікар”. Екскурсія до лікарні та зустріч з лікарями. Бесіда з дітьми про різноманітні захворювання та шляхи їх лікування. Виготовлення атрибутів для гри. Обговорення проблемної ситуації „Що б ти зробив, якби поранив руку?” ознайомлення з вмістом групової аптечки. Відвідання медичного кабінету садочка. Читання віршів Корнія Чуковського „Лікар Айболить”, „Бармалей”. Проведення дидактичної гри „Вилікуй домашню тварину”. Ознайомлення з артикуляційними вправами та щоденне їх виконання. Виконання вправ на розвиток мовного дихання.
Хід заняття
І. Під шум моря заходять діти до зали та сідають на розкладені подушки.
- Логопед – уявіть, що ми сидимо на березі моря, по морю пливе пароплав, під водою безліч його мешканців, чуємо як хлюпочуть хвилі, легенький вітерець дує нам в обличчя.
- А що це таке вітер? – це рух повітря.
- Чи може вітер зрушити з місця пір’їнку, камінець, будинок? Чому?
- Ми теж можемо створити свій вітерець, але в нас буде не простий вітерець, а мовний. Він називається мовним, бо звуки утворюються і завдяки правильному диханню.
Вправи на дихання
Отже,
1. Язик лежить на нижній губі, дуємо на кінчик язика, язик при цьому:
v Рівний
v Загнутий вгору
v Загнутий вниз
Кожний видих повторюємо 5 разів, слідкуємо, щоб язик був широкий.
2. Взяли невеличкі шматочки тканини, уявили ніби це вітрило на човнику, язик широкий на нижній губі:
v Тримаємо тканину в правій руці
v Тримаємо тканину в лівій руці
v Тримаємо тканину двома руками
Кожний видих повторюємо 5 разів, слідкуємо, щоб язик був широкий.
Сколихнулося море, піднялися хвилі.
3. Язик залишається на нижній губі і всі разом дуємо на велику тканину.
ІІ. Діти здули велику тканину і бачать наголовники з морськими істотами.
- Логопед – Діти, біля моря та узбережжя є багато мешканців, а як вони називаються і хто саме тут живе дізнаємось, як відгадаємо загадки .
Ледве повзе, бо хатку везе.
А у воді швидка, бо там стає легка.
(Черепаха)
Його домівка – океан
Зі спини в нього б’є фонтан. (Кит)
Ці розумні свистуни
Всім відомі з давнини.
Здогадатись ви повинні
В хвилях граються... (Дельфіни)
Хижак, на риб полює,
Де смак лише почує,
За мить вже там вона
І для людей страшна.
(Акула)
В морі цар Нептун живе
Дуже любить він желе.
Це желе із бахромою
Плава у воді за мною.
Здогадались, любі друзі?
Не желе це, а ... (медузи)?
В них сорочки кістяні.
Мають клешні, вісім ніг.
І біжать вони завжди
Боком-боком до води.
(Краб)
Загадку загадує той, кого вкаже логопед, хто відгадав бере наголовник та одягає його і сідає на місце.
Граматичне завдання
Назвіть ще раз мешканців моря та узбережжя. Виділіть кожен свій перший звук у назві. Подивіться, ось пароплав везе в своїх каютах букви, знайдіть кожен свою, візьміть її та знайдіть таку ж на спинці стільчика там і буде ваше місце. Покладіть букви на край столу. Сіли, заспокоїлись.
ІІІ. Розвиток дрібної моторики рук, пальчикова гімнастика.
- Логопед - а ще на морському дні живе ось яка тварина:
На дні моря, наче квітка
Є чудова морська зірка.
П’ять променів має
Дрібну рибу споживає.
У діток теж п’ять пальчиків, перетворимо їх на морських зірок. Одягніть на праву руку червоні резиночки. Працюють обидві руки, відтворюють все про що йдеться у вірші за показом логопеда.
Зірка промені розкрила
Та тихесенько закрила
І по черзі розкриває
Промінці свої ховає.
Потягнулась, піднялась,
Вниз і вгору склалась.
Промінцями ворухнула
Морську воду сколихнула.
v А тепер в праву руку візьмемо олівець. Покатаємо його по столу немов по морському дні. А тепер лівою рукою. Послухаємо як шарудить пісок чи морські камінці – галька. Ще раз правою і лівою рукою3-4рази.
v Веселі дельфіни люблять гратися і вискакують з води, всі милуються ними, а художник захотів намалювати. І ми з вами намалюємо їх.
v Розвиток слухової уваги. Ось летить чайка, вона подає голос, чуємо звуки. Постукайте по столу стільки раз, скільки подасть голос чайка. (Діти стукають незагостреною стороною олівця).
v Та ось почавсь тихесенький дощик. Відтворіть його, стукаючи по столу незагостреною частиною олівця. Спочатку тихенький дощик, тепер сильний, знов тихенький. Покладіть олівець на край столу.
v Чайка полетіла шукати поживу, але залишила нам пакунок. Артикуляційні вправи за показом малюнка. Остання вправа „Змія”.
Фізична хвилинка
На узбережжя світить сонечко, повіває приємний вітерець і всім хочеться відпочити, полежати на морському узбережжі.
Діти ляжте на спинки і уявіть себе на місці кожного морського мешканця (діти зображають їх руками і всім тілом)
1. Акула пливе і клацає зубатою пащею.
2. Величезний кит випускає фонтан ф-ф-ф.
3. Над морем летить чайка, видивляється смачну рибку.
4. Переверніться на животики. Ось черепаха вилізла на пісочок погрітися.
5. Дельфіни то поринають під воду, то з’являються.
6. Крабик перебирає своїми лапками, поспішає пірнути в море.
ІV. Сюжетно-рольова гра „Лікарня”
Ой, щось нашому киту недобре, мабуть перегрівся на сонечку. Друзі, допоможіть йому сісти на зручне місце. Необхідно швидко надати йому медичну допомогу.
Розподіл ролей.
Діти, я знаю, що дельфіни не залишають один одного в біді, та й не раз рятували людей. Нехай і наш дельфін буде лікарем. Вибери собі помічника – медсестру. Оскільки у нас трапилась така незвичайна подія, необхідно її висвітити в пресі, ти будеш телерепортером.
Обговорення ролей:
Який має бути лікар - розумний, рішучий, сміливий, охайний.
Яка має бути медсестра – дбайлива, розумна, відповідальна, уважна.
Які мають бути друзі – щирі, добрі, вірні, віддані.
Який телерепортер – уважний, чесний, допитливий, розумний.
Діалог 1.
На березі.
Друг 1: Щось нашому другу киту недобре. Треба йому дати шоколаду, він повеселішає.
Друг 2: Ні, необхідно викликати лікаря, щоб не нашкодити. Телефонуй 103.
Діалог 2.
Друг 1: Швиденько приїжджайте на центральну частину нашого берега.
Лікар: Кажіть чіткіше адресу.
Друг 1: Він знаходиться на півдні, а далі починається море.
Лікар: Що трапилось?
Друг 2: Нашого друга вкусила морська змія і він відчуває біль та нудоту.
Лікар: Зараз будемо, чекайте.
Діалог 3.
Лікар оглядає хворого, слухає статоскопом.
- Де болить?
Кит: Ось тут (вказує на вкушене місце).
Медсестра: Підніміть руку, треба виміряти температуру. На хворе місце накладемо компрес.
Лікар: Мені все зрозуміло. Хворий потребує медичної допомоги. Медсестра зробіть киту укол та дайте мікстуру.
Медсестра: Зараз треба потерпіти.
Телерепортер: Зараз ви почуєте свжі новини нашого міста. Сьогодні трапилася ось яка пригода. Кита вкусила змія на центральній частині північного берега. Вона сталася через необережне поводження в воді. Швидка допомога прибула вчасно і надала необхідну допомогу. Зараз ми запитаємо у лікаря і медсестри як правильно діяти у воді, коли щось сталося.
Пам’ятка
1. Купатися можна тільки в місцях спеціально для цього обладнаних: чисте, перевірене дно, присутність рятувальників, човни.
2. Не слід лякатися, впадати в паніку.
3. Швидко зателефонувати 103 і чітко назвати місце перебування потерпілого.
4. До приїзду швидкої хворому підкласти під голову одяг та надати першу невідкладну допомогу відповідно отриманій травмі.
Лікар: Але я бачу, що хворий потребує допомоги ще одного спеціаліста. Щоб він почав розмовляти необхідно зробити масаж щік та язика. А всім іншим для профілактики масаж рук.
Логопед робить масаж одній дитині лого-шпателями, всі інші горішком масажують долоні (див. додаток).
Все закінчилося добре. Та яка морська пригода без риболовлі.
Гра „Акваріум – риболовля”
Подивіться - ось акваріум з рибками, кожна приготувала вам завдання під номером. Тож друзі, давайте підемо на риболовлю, кожен підійде, зловить рибку і візьме відповідний конверт з тією цифрою, яка зображена на рибці (малюнки з дидактичної гри „Звуконаслідувальні та голосові вправи”). Дитина перевертає конверт і всі разом виконують завдання. Всі діти стоять навколо акваріума півколом.
„Екодопомога” розвиток дрібної моторики рук, уваги, взаємокоординації.
У великій таці – галька, скляні камінці, папірці-фантики, палички від морозива, кришечки з води, мушлі.
- Діти де живуть наші герої? Біля моря та в морі.
Море для них їх рідний дім. А у вас є дім?
- Він який?
- Ви бажаєте жити в чистому, чи брудному? Ось подивіться який пляж залишили після себе відпочиваючі.
- Як ви думаєте крабу і медузі, черепасі і дельфіну приємно, радісно жити в такому домі? Ні.
Необхідно їм допомогти і поприбирати. Викинути сміття в сміттєве відро. Ми всі просимо вас не смітіть, бережіть природу.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Консультація для педагогів