Сходинки до мовної вправності
УПРАВЛІННЯ
ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ДУНАЄВЕЦЬКОЇ РДА
КОМУНАЛЬНА
УСТАНОВА ДУНАЄВЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
«РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ»
Сходинки до мовної вправності
« Використання нетрадиційних методів
корекції розвиваючого навчання (елементів ейдетики) для підвищення мовленнєвої
активності дошкільників»
Методичне видання з досвіду роботи вчителя - логопеда
Дошкільний навчальний заклад №1
«Ромашка»
м.
Дунаївці
Щельська Л.І.
2014
Затверджено до друку рішенням
науково-методичної Ради КУ ДРР «РМК»
(Протокол № від 2014)
Автор:
Л.І. Щельська, вчитель-логопед
КУ ДНЗ№ 1 «Ромашка», м. Дунаївці
Рецензент:
Т.В. Вільчанська, вихователь-методист КУ ДНЗ№ 1
«Ромашка»
Матеріали з досвіду роботи /Щельська Л.І. /. – Дунаївці, 2014. –
102с.
Методичне видання вчителя - логопеда дошкільного навчального закладу №1 «Ромашка» м.
Дунаївці розкриває досвід роботи за темою «Використання нетрадиційних
методів корекції розвиваючого навчання
(елементів ейдетики) для підвищення мовленнєвої активності дошкільників», спрямований на розкриття застосування методів і прийомів
ейдетики, що сприяє розвитку мислення,
творчої уяви, пам’яті, креативності, збагаченню словника, чуттєвого досвіду,
образності мовлення. Показана можливість, доцільність і ефективність
застосування прийомів ейдетики. Теоретичний зміст методичного посібника логічно
поєднаний із практичними розробками з досвіду роботи.
Описаний матеріал можна рекомендувати вчителям –
логопедам, вихователям, батькам.
Доведено: запам‘ятовувати будь-яку інформацію легше, якщо вона пов‘язана з певним
наочним зображенням – символом. Особливо ефективний цей прийом у роботі з
дітьми , які мають вади мовленнєвого розвитку. Опора на символи допомагає їм
легше запам‘ятовувати звуки рідної мови, а потім впізнавати їх у потоці
мовлення та правильно відтворювати.
Вчитель-логопед Щельська Л.І. в логопедичній
роботі з дітьми застосовує символи. Орієнтуючись на пропоновані символи, діти
запам’ятовують не лише сам звук, а й образ, що виникає в їхній уяві, коли вони
вимовляють цей звук. Таке запам’ятовування з опорою на образ називається
ейдетичним.
Любов Іванівна задіює необмежені резерви
мислення дитини, розвиваючи її природну здатність мислити образами, розробила
методику використання образних символів звуків (літер) у логопедичній роботі з
дітьми дошкільного віку.
Зміст
Вступ……………………………………………………………………...........
|
3
|
1. Ейдетика – сучасна інноваційна технологія………………………….......
|
6
|
1.1.
Ейдетика
в системі навчання і виховання……………………………
|
6
|
1.2.
Принципи
і методи ейдотехніки………………………………………
|
9
|
1.3 Ейдетичні прийоми у формуванні правильної
вимови………….......
|
21
|
2. Використання традиційних і нетрадиційних
методик у корекції вад мовлення…………………………………………………………………….....
|
24
|
2.1. Використання символів з дітьми із
порушенням мови………………..
|
24
|
2.2. Зв’язок дрібної моторики рук із розвитком
мовлення…………............
|
31
|
2.3. Розвиток рухливості артикуляційного апарату
– важливий крок на шляху до правильного мовлення………………………………………….....
|
37
|
2.4. Використання мнемотехнологій для розвитку
та корекції мови дошкільнят…………………………………………………………………….
|
46
|
Заключне слово………………………………………………………………..
|
50
|
Список використаної літератури…………………………………………….
|
51
|
Додатки………………………………………………………………………..
|
53
|
Коментарі
Дописати коментар